pondělí 29. února 2016

Když neposlouchá technika, bývá to nějakou neuvěřitelnou blbostí!

Ano, správně, je to často tak, jak jsem napsal v nadpisu. Nedávno se ukázalo, že naše školní připojení k internetu nevyužívá plný potenciál uploadu, tedy rychlosti směrem od nás, něco ji evidentně brzdilo. Podezření padlo na některý z wifi routerů, protože mají občas tendenci provokovat, ten v labu by mohl vyprávět... Dal jsem si tedy tu práci, že jsem postupně všechny odpojil a běhal jsem kontrolovat, jestli se stav zlepšil. A nezlepšil. Následovaly zbytečné switche, ale ani to nepomohlo. Že by nějaký vadný kabel v racku? Kdepak, ani tím to nebylo. Vyloučil jsem všechny hardwarové možnosti a zbyla potenciální chyba v nastavení serveru nebo routeru. Server 10%, router 90 (no, možná 5 ku 95), šel jsem mu tedy hned po krku. Chvíli jsem kontroloval nastavení a všechno sedělo, firewall správně nastavený, NAT taky, nikde žádné kvóty... Prohlídnul jsem nastavení síťových rozhraní a najednou se to stalo! Oko mi padlo na nezaškrtnuté políčko "auto-negotiation". A byl jsem doma (tedy ne doma, pořád ve škole). Myslíte, že to byla celá příčina problému? ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat