středa 19. listopadu 2014

A zkusil jste to vypnout a zapnout?

Nadpis tohoto "povzdechnutí" je možná poněkud zavádějící, nicméně obecně vystihuje mou téměř každodenní zkušenost s provozem naší milované techniky. Přirovnal bych ji ke svéhlavé ženě a proto ji mám rád. Stává se totiž občas, že z nějakých tajemných důvodů přestává fungovat nebo se tak alespoň tváří a mé drahé okolí jí snadno skočí na špek. Nikoliv však já. Vypěstoval jsem si s ní za hezkou řádku let takový vztah, že se mě začala bát, a to se nerouhám. Objeví-li se tedy určité provozní problémy, na oko se na ni přísně zamračím a tu zapojím vytažený kabel, tu zapnu vypnutý monitor, tu zase jinou banalitu a jsme usmíření. Tedy až na výjimky, kdy odhalím ukradené operační paměti z pocuchaných střev nebo ulámané a zohýbané piny v konektorech. V té chvíli je mi jí líto, ona za to většinou opravdu nemůže a já bych ji tak rád ochránil, ať už před nevšímavým nebo dokonce bezohledným okolím. A tak se svého okolí ptám: "Zkusili jste to vypnout a zapnout?"

Žádné komentáře:

Okomentovat